Artistieke leiding

Takashi Mizumoto is koordirigent en pianist. Hij begon met dirigeren bij het Erde Koor van de Universiteit van Kobe in Japan. Het Noma Gemengd Koor, dat hij zelf oprichtte, won bij het Kansai Korenconcours in 2003 de eerste prijs. Na het behalen van zijn Master of Arts in Japan in 2006 verhuisde Takashi naar Londen, waar hij aan het Royal College of Music koordirectie studeerde bij Paul Spicer en orkestdirectie bij Peter Stark. In 2008 kwam hij naar Nederland om bij Jos Vermunt en Jos van Veldhoven aan het Conservatorium van Amsterdam te studeren. In 2009 was Takashi een van de halvefinalisten in de 5e internationale competitie voor jonge koordirigenten, ondersteund door Europa Cantat. Nadat hij als koordirigent was afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam, heeft hij daar ook piano gestudeerd bij Willem Brons, om zijn muzikaliteit nog verder te ontwikkelen. Hij is op dit moment dirigent van het Nederlands Kodály Koor, het koor van de Boomkerk in Amsterdam en bij kamerkoor Ars Vocalis in Delft. Af en toe werkt hij ook met veel plezier als dirigent bij het Toonkunstkoor Amsterdam en het VU Kamerkoor, als zanger bij Meesters en Gezellen en als repetitor bij The Dutch National Opera Academy.